Toyota C-HR Concept

Innowacyjny design i przyjemność z jazdy

Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu ma miejsce światowa premiera pojazdu koncepcyjnego TOYOTA C-HR, który łączy zwinność i przyjemność z prowadzenia z zupełnie nową stylistyką japońskiego koncernu. Jest to zarazem pierwsza interpretacja cross-overa segmentu C Toyoty, który niebawem zadebiutuje na rynku.

Marka Toyota jest od lat kojarzona z innowacjami, które regularnie wprowadza do różnych segmentów światowej motoryzacji.

20 lat temu firma pokazała światu pierwszego w historii SUV-a, model RAV4. Całkowicie różniąc się od tradycyjnych samochodów terenowych, RAV4 zaskakiwał w swoim czasie niemal wszystkim: niewielkim, 2 litrowym silnikiem, zamontowanym poprzecznie w nadwoziu samonośnym o długości zaledwie 3,69 m, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, oraz niespotykaną stylistyką zewnętrzną.

TOYOTA C-HR CONCEPT
TOYOTA C-HR CONCEPT

W 1997 roku Toyota wprowadziła na rynek Priusa, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy. Napęd Toyota Hybrid System był przełomem w motoryzacji, stając się punktem odniesienia dla wszystkich pozostałych producentów.

W 2012 roku zadebiutował model sportowy GT86, będąc jedynym na świecie pojazdem z silnikiem typu bokser umieszczonym z przodu i napędem na tylną oś. GT86 daje niedoścignioną precyzję prowadzenia, w której każdy najmniejszy ruch kierowcy natychmiast przekłada się na reakcję samochodu.

Dziś, po 20 latach przełomowych osiągnięć Toyoty, debiutuje model koncepcyjny C-HR, który łączy innowacyjność projektu pierwszej generacji Toyoty RAV4, zaawansowanie technologiczne kolejnej odsłony systemu hybrydowego, zapoczątkowanego przez Priusa, oraz zwinność, dynamikę i precyzję prowadzenia znaną z GT86.

C-HR już na pierwszy rzut oka wyróżnia się spośród wszystkich dostępnych do tej pory cross-overów segmentu C. Jest kolejnym z zapowiadanych przez Akio Toyodę przełomowych projektów Toyoty, które budzą emocje i dają prawdziwą radość z jazdy. Powstał w oparciu o nową platformę, zaprojektowaną z myślą o najwyższej precyzji prowadzenia. W połączeniu z pełnym napędem hybrydowym kolejnej generacji, będzie dawać wyjątkowe wrażenia z jazdy przy niespotykanie niskich kosztach eksploatacji.

C-HR Concept prezentuje nowe podejście do projektowania pojazdów tego typu. Kompaktowa i smukła kabina kontrastuje z masywną dolną częścią nadwozia i wyraźnie narysowanymi błotnikami. Przednia część pojazdu jest nie tylko rozwinięciem dotychczasowych koncepcji stylistycznych Toyoty Under Priority i Keen Look, ale także zapowiedzią, jak będą wyglądały nowe modele koncernu. Uzupełnieniem innowacyjnego wyglądu nadwozia jest oryginalny projekt tylnej części pojazdu, z charakterystycznymi światłami i ściętą linią bagażnika.

Projekt globalny z korzeniami w Europie

C-HR Concept jest kolejnym przykładem realizacji strategii „Toyota New Global Vision”, ogłoszonej przez Akio Toyodę w 2011 roku. Uznając, że Europa jest miejscem o największej konkurencji w klasie samochodów małych i średnich, Toyota nadała swoim europejskim strukturom wiodącą rolę w ramach koncernu w planowaniu modeli segmentów A, B i C. Dlatego też w przypadku rozwoju projektu C-HR, kluczowa okazała się współpraca między centralą w Japonii a Toyota Motor Europe, dzięki której powstał pojazd trafiający w oczekiwania klientów w Europie. Wiodącą rolę w projektowaniu nadwozia C-HR miało europejskie centrum projektowe Toyoty ED2.

TOYOTA C-HR CONCEPT
TOYOTA C-HR CONCEPT
Nowa platforma i napęd

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

Dokonania hybrydowe Toyoty

Oferując rekordowo niskie zużycie paliwa i parametry środowiskowe, samochody hybrydowe są dziś realną alternatywą dla tradycyjnych pojazdów spalinowych. Potwierdzeniem tego stanu jest liczba ponad 7 milionów hybryd sprzedanych do tej pory na świecie przez Toyotę. W Europie, dzięki sukcesowi Yarisa Hybrid i Aurisa Hybrid, Toyota sprzedała od 2000 roku, kiedy w europejskiej dystrybucji pojawił się Prius, ponad 780 tys. samochodów hybrydowych, co daje ponad 10-procentowy udział w sprzedaży globalnej.

W pierwszych ośmiu miesiącach 2014 roku Europejczycy kupili 107 tys. hybryd Toyoty i Lexusa, czyli 28% całkowitej sprzedaży koncernu w Europie Zachodniej.

Dowiedz się więcej

Nowa Toyota C-HR Concept Nowa Toyota C-HR Concept Nowa wizja przyszłości Toyota błyszczy w świetle reflektorów Toyota błyszczy w świetle reflektorów Frankfurt Motor Show 2015 Toyota na targach we Frankfurcie Toyota na targach we Frankfurcie Premiera nowego Priusa czwartej generacji Polskie premiery Toyoty Polskie premiery Toyoty Targi Poznań Motor Show. Hybrydowa ofensywa Toyoty Hybrydowa ofensywa Toyoty Tokyo Motor Show 2015 Koncepcyjna Toyota LQ Koncepcyjna Toyota LQ Dowiedz się więcej Debiut nowej Toyoty RAV4 Plug-in Debiut nowej Toyoty RAV4 Plug-in 20 listopada w Los Angeles RAV4 Hybrid w Paryżu RAV4 Hybrid w Paryżu Zobacz nową odsłonę legendarnego SUV-a Toyota Camry zadebiutuje z napędem hybrydowym Toyota Camry zadebiutuje z napędem hybrydowym Sprawdź szczegóły Toyota zwycięża w wyścigu Le Mans 24h Toyota zwycięża w wyścigu Le Mans 24h Zobacz szczegóły GR Super Sport Concept GR Super Sport Concept Zobacz sportowe coupe o 1000 KM Toyota GR Supra Racing Concept Toyota GR Supra Racing Concept Zobacz, jak wraca legenda
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK